Akkuyu Nükleer A.Ş. Çalışanları “Geleceğin Nefesi” Etkinliği Kapsamında Fidan Dikti
Mersin Sondakika

Akkuyu Nükleer A.Ş. Çalışanları “Geleceğin Nefesi” Etkinliği Kapsamında Fidan Dikti


Bu haber 2022-11-26 16:48:44 eklenmiş

 

AKKUYU NÜKLEER A.Ş çalışanları “Geleceğin Nefesi” çevre projesine katılarak Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) inşaat sahası yakınındaki Aydıncık ve Yeşilovacık ilçelerine çam fidanları dikti. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından düzenlenen etkinlik, Türkiye'nin tüm bölgelerinde gerçekleştirildi.

AKKUYU NÜKLEER A.Ş Genel Müdürü Anastasia Zoteeva etkinlikle ilgili şunları söyledi: “Şirketimizin ana ilkelerinden biri çevreyi korumaktır. Geçen yıl ve bu yaz, AKKUYU NÜKLEER itfaiyecileri orman yangınlarının söndürülmesinde Mersin itfaiye ekibine destek verdi ve bugün çalışanlarımız nükleer santral inşaatının yakınındaki zarar görmüş orman alanının yeniden yeşillendirilmesine yardımcı oldu. Akkuyu NGS devreye alındığında yılda yaklaşık 17 milyon ton CO2 salımını önleyerek daha yeşil bir geleceğe önemli bir katkıda bulunacaktır.”

Etkinliğe Silifke İlçe Belediye Başkanı Sadık Altunok, Silifke İlçe Kaymakamı Abdullah Aslaner, STK ve siyasi parti temsilcileri ile bölgedeki okullardan öğrenciler katıldı.

Silifke Orman İşletme Müdürü Hasan Aslan etkinlikle ilgili olarak şöyle konuştu: “Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2019 Milli Ağaçlandırma Günü ilan etti. Artık her yıl 11 Kasım'da Silifke bölgesinde ve tüm Türkiye'de Geleceğin Nefesi adlı geleneksel ağaç dikme etkinlikleri düzenleniyor. Ne yazık ki, bu yıl bölgemiz orman yangınlarından çok etkilendi ve şimdi zarar gören ormanı yeniden yeşillendirmek gibi önemli bir görevimiz var.  Bu tür etkinlikle bu soruna dikkat çekilmesine yardımcı olmaktadır. Birlikte, bu yıl da Akdeniz kıyılarına 3 bin çam fidanı diktik. Bugünkü etkinliğimize katılan herkese canı gönülden teşekkür ederim!”

Ormancılık Uzmanı Sinem Doğan da konuya ilişkin olarak “Geçen yıl çıkan yangınların ardından ormanlık alanın eski haline getirilmesi çok önemli. Akkuyu NGS'nin Rus ve Türk çalışanlarının bu anlamlı günde bizimle birlikte olması çok güzel. Bugün hepimiz tek bir ekip olarak çalıştık! Gezegenimizin yeşil geleceğine küçük bir katkıda bulunduk. Katılımları ve destekleri için Akkuyu NGS çalışanlarına çok teşekkür ederiz!” dedi.

AKKUYU NÜKLEER A.Ş., 2016 yılından bu yana Akkuyu NGS’nin inşa edildiği bölgede düzenli olarak ağaç dikme etkinliklerine katılıyor. Daha önce de Mersin'in Boğsak, Aydıncık, Büyükeceli, Silifke ilçeleri ve Emirler Köyü'nde şirket çalışanlarının katıldığı benzer etkinlikler gerçekleştirilmişti.


Kaynak: Haber Merkezi


ETİKETLER :
Diğer YAŞAM haberleri

MERSİN HAVA DURUMU

+16
°
C
H: +17°
L: +10°
İçel
Salı, 09 Mart
7 Günlük Hava Tahmini
Ça Pe Cu Ct Pz Pt
+20° +19° +14° +14° +18° +20°
+12° +14° +10° + + +14°

MERSİN NAMAZ VAKTİ











pendik evden eve nakliyatkartal evden eve nakliyattuzla evden eve nakliyatevden eve nakliyat